SMS Gateway – jak działa bramka SMS?

SMS Gateway to nowoczesna usługa dla firm, pozwalająca na zbudowanie sprawniej działającej i skuteczniejszej obsługi klienta. Na czym polega i czy można wprowadzić ją do każdej firmy?

SMS Gateway – na czym polega usługa?

SMS Gateway to narzędzie, które umożliwia wniesienie obsługi klienta na zupełnie nowy poziom. Usługa polega na możliwości wysyłania pojedynczo lub masowo krótkich wiadomości tekstowych za pomocą bramki SMS – a więc przez Internet – na polskie numery telefonów. Pozwala na zautomatyzowanie części działań związanych z obsługą klientów, dzięki czemu znacznie usprawnia pracę BOK w danej firmie.

Usługa powiadomień SMS jest przy tym prosta w obsłudze, a jej wdrożenie nie powinno być problemem w żadnym przedsiębiorstwie. Będzie świetnym narzędziem do lepszego zarządzania kontaktami znajdującymi się w bazie klienta i stanie się jednym z głównych sposobów przekazywania klientom ważnych informacji, związanych z daną firmą.

Dlaczego warto zdecydować się SMS Gateway?

SMS Gateway to niezwykle przydatna usługa. Dzięki niej można w krótkim czasie przekazać wszystkim swoim klientom potrzebne informacje, dotyczące promocji, działania firmy czy statusu zamówienia. Przedsiębiorstwa zazwyczaj wykorzystują je do:

– potwierdzenia terminu spotkania lub realizacji usługi,

– poinformowania o zmianie statusu zamówienia,

– informowania o nadaniu przesyłki,

– przekazania kodu promocyjnego,

– informowania o aktualnych promocjach,

– wysyłania wiadomości powitalnych.

Możliwości są bardzo duże, a krótka forma wiadomości SMS sprzyja sprawnemu przekazywaniu najważniejszych informacji w przyjazny dla użytkownika sposób. Jest to spora oszczędność czasu w porównaniu np. do rozmów telefonicznych – powiadomienia SMS pozwalają obsłużyć znacznie szybciej dużą ilość klientów. Odbiorcy również patrzą na nie przychylniej ze względu na łatwy dostęp do wiadomości w telefonie i możliwość szybkiego odczytania komunikatu w dowolnym miejscu.

U kogo sprawdzi się bramka SMS?

SMS Gateway to rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej firmie – dla każdego lepsza i sprawniejsza obsługa klienta będzie bowiem sposobem na rozwój swojej marki pod wieloma względami. Powiadomienia SMS bardzo często wprowadzają firmy zajmujące się różnego typu usługami, a także sklepy internetowe, szpitale i prywatne gabinety lekarskie, banki i inne instytucje oraz call i contact center. Sprawdzają się nie tylko w dużych korporacjach, obsługujących tysiące klientów, ale także w małych firmach. Dzięki nim pracownicy mogą pracować wydajniej, a marka buduje pozytywny wizerunek w oczach swoich odbiorców.

Jakie są największe zalety tego rozwiązania?

SMS Gateway wiąże się z wieloma korzyściami dla firmy, dlatego zdecydowanie jest to opcja godna uwagi. Do największych zalet powiadomień SMS należy:

– krótka, wygodna do odczytania forma, w której można zawrzeć najważniejsze informacje dla klienta,

– wiadomości są wysyłane bezpośrednio na telefon, dzięki czemu zazwyczaj są odbierane na bieżąco przez odbiorców,

– wiadomości można wysyłać pojedynczo lub masowo, co znacznie oszczędza czas pracy działu obsługi klienta i pozwala na łatwiejsze zarządzanie kontaktami,

– powiadomienia SMS można wysyłać z dowolnego miejsca na świecie – jedynym wymogiem jest dostęp do Internetu,

– obsługa bramki SMS jest prosta, dzięki czemu można wprowadzić ją w każdej firmie,

– klienci pozytywnie odbierają taką formę kontaktu, czują, że firma dba o ich komfort.

Dzięki powiadomieniom SMS obsługa klienta w danej firmie zyskuje zupełnie nowy wymiar i wiąże się zarówno z korzyściami wizerunkowymi, jak i dotyczącymi wydajności pracowników przedsiębiorstwa. Warto zdecydować się na tego typu usługę, niezależnie od branży czy wielkości swojej firmy – jej ogromną zaletą jest bowiem również spora elastyczność. Powiadomienia można wykorzystać w różnym charakterze, przekazując swoim odbiorcom wiele ważnych informacji związanych ze swoją działalnością zgodnie ze swoimi potrzebami.