Pozycjonowanie stron internetowych dla początkujących

Pozycjonowanie stron to dziś jedno z podstawowych działań marketingowych mających na celu dotarcie do potencjalnych klientów w internecie. Pozycjonowanie w Google sprawia bowiem, że nasza strona internetowa znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania, co oznacza większe prawdopodobieństwo, że dotrze do większej ilości użytkowników. Jeżeli chcesz, żeby Twoja strona internetowa generowała jak największą sprzedaż, pozycjonowanie strony pomoże Ci w osiągnięciu tego celu. W artykule odpowiadam na pytania, czy zawsze warto pozycjonować stronę internetową, jak zacząć swoją przygodę z SEO i jak ono właściwie działa.

Pozycjonowanie strony internetowej bywa czasami bardzo czasochłonne i wymaga specjalistycznej wiedzy. By w pełni wykorzystać jego potencjał, a przy tym zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów, najlepiej powierzyć to zadanie ekspertom w dziedzinie pozycjonowania (SEO) -> https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo

Jak działa pozycjonowanie strony w Google?

Pozycjonowanie strony w Google to zabieg mający za zadanie pozytywnie wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Każda wyszukiwarka posiada własne algorytmy służące do oceny danej strony internetowej i przypisania jej pozycji. Najprościej rzecz ujmując, wyszukiwarka posiada swoje roboty, które „skaczą” od strony do strony i oceniają je. Im lepiej zostanie oceniona dana witryna, tym wyżej Google umieści ją w wynikach wyszukania, by zwiększyć szansę na to, że użytkownik znajdzie dzięki niemu to, czego szukał. Google, który zdecydowanie króluje w polskim internecie (korzysta z niego ponad 90% użytkowników w naszym kraju) ocenia strony internetowe na podstawie około 200 różnych czynników, a lista ta jest wciąż aktualizowana. Skuteczne pozycjonowanie stron jest zatem niezwykle wymagającym i długotrwałym procesem, w związku z czym należy sobie zadać jedno ważne pytanie.

Czy warto pozycjonować stronę WWW?

Oczywiście, że tak. Zawsze. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie strony WWW jest procesem długotrwałym i na efekty trzeba trochę poczekać. Dlatego, jeżeli oczekujemy natychmiastowych rezultatów, pozycjonowanie SEO powinniśmy wesprzeć kampanią Google Ads. Jej zaletą jest to, że linki sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania natychmiast po zasileniu budżetu konta.

Jak zacząć pozycjonowanie strony firmy?

Na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania wpływ ma naprawdę mnóstwo czynników. Nie jestem w stanie wymienić ich tutaj wszystkich, ale podpowiadam, od jakich działań warto zacząć, żeby rozpocząć pozycjonowanie strony firmy. Nie wymagają one od nas specjalistycznej wiedzy i narzędzi, dlatego mogą być skutecznie wprowadzane w życie przez początkujących. Będą się one dzieliły na te prowadzone na stronie oraz poza nią.

Treści na stronie

Pozycjonowanie strony internetowej warto rozpocząć od zoptymalizowania jakości treści oraz poprawienia działania strony. Te pierwsze powinny być unikalne, dodawane regularnie i nasycone frazami kluczowymi. Co się zaś tyczy działania witryny, należy zadbać o to, by ładowała się szybko, posiadała wersje dla urządzeń mobilnych i by jej kody były odpowiednio zoptymalizowane.

Treści poza stroną

Nie tylko to, co dzieje się na stronie, ma wpływ na to, jak jest ona oceniana przez wyszukiwarkę. Skuteczne pozycjonowanie stron powinno również uwzględniać działania zewnętrzne. Do najważniejszych z nich zaliczamy liczbę i jakość stron zamieszczających odnośniki do naszej witryny oraz działalność naszej strony w social mediach.

Podsumowanie

Pozycjonowanie strony jest procesem długotrwałym i należy liczyć się z tym, że na efekty pozycjonowania SEO przyjdzie nam trochę poczekać, ale zdecydowanie warto. Wyższa pozycja w wyszukiwarce zwiększa bowiem szansę na większą sprzedaż naszych produktów i usług.