Obalamy 5 mitów, związanych z telefonią przez internet

Nie da się ukryć, że ostatnio bardzo popularna stała się opcja telefonów przez Internet, a po nie sięgają głównie firmy, które chcą podnieść efektywność komunikacji między pracownikami oraz z klientami. Prawie wszystkie technologie dla klientów biznesowych w pewien sposób budzą wątpliwości i podobnie jest z centralami IP. W wyniku tego, powstaje sporo nieprawdziwych informacji, które zniechęcają przedsiębiorców, którzy jeszcze się wahają na jaką opcję postawić.

Zanim telefon przez Internet stanie się głównym źródłem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej naszej firmy. Warto dowiedzieć się więcej na temat tego rozwiązania, a szczególnie jeżeli chodzi o nieprawdziwe informacji, które dotyczą tej technologii.

Centrala VoIP nie zapewnia rozmów wysokiej jakości…

Niska jakość rozmów przez Internet miała miejsce, ale było to już lata temu, kiedy nie tylko jakość ale i cena tego typu usług nieco odstraszała. Wszystko to brało się oczywiście z tego, że wówczas w naszym kraju ogólna jakość łącz internetowych stała na bardzo niskim poziomie, a ich cena była bardzo wygórowana. Początki funkcjonowanie Internetu w Polsce były bardzo ciężkie i nie każdy mógł swobodnie korzystać z tej technologii, jak jest to obecnie.

Aktualnie, sytuacja zmieniła się diametralnie. Łącza są niezwykle szybkie, stabilne, a ich cena jest bardzo atrakcyjna. Nie ma żadnych problemów na tym polu, a dodatkowo telefon przez Internet działa dzięki temu znakomicie. Co więcej, dzisiejsze połączenia poprzez centralę VoIP nie wymagają nawet tego, aby posiadać szybki internet i wysoko przepustowe łącze.

Centrala IP PBX nie posiada żadnego wsparcia technicznego…

Tego typu fałszywe informacje pojawiają się szczególnie z winy operatorów, którzy dopuszczają się pewnych zaniedbań. Jeśli coś takiego miało miejsce, działo się to przede wszystkim w latach 90., gdy w naszym kraju jakość obsługi klienta stała na bardzo niskim poziomie. Obecnie, prawie każdy operator oferujący centrale IP PBX zapewni nam kompleksową obsługę, a także pełne wsparcie serwisowe. Kiedy dochodzi do wszelkich problemów dotyczących telefonu przez Internet jest to rzecz niezbędna. Należy także nadmienić, że obecnie operatorzy przykładają dużą wagę do bezpieczeństwa połączeń, dlatego nie musimy się w ogóle obawiać o dane naszej firmy.

Wdrożenie i rozbudowa centrali IP może być niezwykle kosztowna…

Warto zacząć od tego, że wprowadzenie technologii VoIP oczywiście darmowe nie jest, natomiast nie można tutaj mówić o żadnych niebotycznych kwotach. Dużo zależy od tego, z jak wielką firmą mamy do czynienia. Jak wiele istnieje stanowisk pracy oraz w jaką ilość sprzętu będzie trzeba zainwestować. Najczęściej, początkowe wydatki związanie z centralą IP nie są wygórowane, a co więcej okazuje się to być doskonałą inwestycją. Opłaca się zatem rozglądać za takimi pakietami, które będą najkorzystniejsze w naszej sytuacji, a także dobierać taki sprzęt, który zapewni nam rozmowy na najwyższym poziomie. Jeżeli chodzi o dokładne kwoty, jeden telefon to koszt około dwustu złotych.

Konfiguracja telefonu przez Internet jest skomplikowana…

Tutaj także wiele zależy od tego, jak wygląda zakres usług konkretnego operatora. Renomowani usługodawcy zawsze zapewniają pełną pomoc podczas wdrożenia, a także konfiguracji technologii VoIP. To, czy samo wdrożenie w firmie będzie trudne i czasochłonne, tak naprawdę najbardziej zależy od tego, jak dużo sprzętu potrzebuje dane przedsiębiorstwo. Należy jednak wiedzieć, że nawet w skrajnych przypadkach, nie powinny pojawić się tutaj większe problemy.

System call center okazuje się być bezużytecznym…

Sporo osób utrzymuje tezę, iż w obecnym czasie, kiedy komunikatory internetowe są tak rozbudowane, system call center będzie czymś kompletnie bezwartościowym. Nie jest to jednak prawda, ponieważ doświadczenia wielu firm pokazują, że telefon przez Internet daje o wiele większą elastyczność, a także niesie za sobą sporą ilość możliwości dotyczących kontaktu z klientem.