Firmowy bloga, a SEO – poznaj korzyści tego rozwiązania!

Firmy stają się coraz bardziej świadome tego, jak ważne jest systematyczne publikowanie wartościowych treści na swoim witrynach internetowych. Jeśli dobrze wykorzystamy potencjał swojego bloga, może znacząco podnieść liczbę zapytań o nasze produkty, a nawet mocno przyczynić się do wzrostu zamówień. Co więcej, prawidłowe prowadzenie firmowego bloga, to jedna z istotniejszych form pozycjonowania. Posiadająca tekstowe algorytmy wyszukiwarka Google, wysoko ceni sobie nowe i oryginalne wpisy. Dlatego właśnie wszystkie strony, na których widnieją niepowtarzalne treści i rozbudowana struktura, mocno punktują w oczach Google.

Prowadząc swój firmowy blog SEO to element, który bardzo zyska i istnieją ku temu niepodważalne powody. Poniżej wymienione zostały te najważniejsze, z którymi szczególnie warto się zapoznać.

Wartościowy ruch, pochodzący z fraz long tail

Internet bardzo prężnie się rozwija, a jednocześnie doświadcza tego również świadomość jego użytkowników. Oznacza to także, że podczas poszukiwania informacji oraz danych, używane są o wiele bardziej konkretne oraz sprecyzowane zapytania. W związku z tym dochodzi do tego, że wprowadzane frazy mają nawet od 4 do 8 słów, a nazywa się je frazami long tail, czyli „długiego ogona”.

Z pomocą blogowych wpisów, mogą one naturalne pojawiać się na naszej witrynie internetowej. Dzięki frazom long tail, mamy możliwość dotarcia do całego przekroju naszej grupy docelowej i to niezależnie od tego, jak wygląda ich poziom etapu decyzyjnego.

Generowanie naturalnych linków

Pozycjonowanie bloga odbywa się na wiele sposobów. Kiedy dopilnujemy tego, że treści na nasze stronie będą najwyższej jakości, a jednocześnie w pełni wyczerpią poruszany w nim temat, istnieje bardzo duża szansa, że ten będzie viralem internetowym. Jest to nic innego jak pewnego rodzaju treść, która w pełni naturalnie rozprzestrzenia się po całym Internecie, a wszystko dzięki działaniom innych użytkowników. Kiedy taki artykuł wielokrotnie pojawi się w social media, dla wyszukiwarki Google będzie to bardzo jasny sygnał, że strona, na której ten się pojawił jest wartościowa, dlatego powinna ona być eksponowana wysoko w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli artykuł będzie naprawdę dobrze napisany, zyska również szansę, że znajdzie się on na wielu innych stronach, chociażby jako odnośnik do źródła. Dzięki takim reakcjom internautów, możemy w naturalny sposób realizować bardzo ważną strategię, jaką jest link building.

Aktualna i oryginalna treści, jest dobrze postrzegana przez Google!

Wyszukiwarka Google bardzo ceni sobie, kiedy na naszej stronie systematycznie pojawiają się nowe treści, które są rozbudowana, świeże i niepowtarzalne. Wówczas, można powiedzieć, że nasza witryna zyskuje w jej oczach pewnego rodzaju „szacunek”.

Wzrost liczby artykułów z wysokiej jakości treścią na danej stronie, wiąże się również z pojawianiem się nowych, zaindeksowanych podstron. Google otrzymuje wówczas znak, że witryna bardzo dobrze się rozwija, a także o wiele lepiej zaczyna odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Takim sposobem, treści te otrzymują od Google dodatkowe względy, a tym samym mają szansę na uzyskanie o wiele wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne i jego siła…

W sytuacji, kiedy na naszej stronie nieustannie pojawiają się coraz to nowsze blogowe wpisy, w pewnym sensie budujemy podłoże pod wdrożenie linkowania wewnętrznego. Jeżeli w naszym artykule pojawi się odnośnik, zyskujemy okazję do uzyskania podwójnych korzyści. Po pierwsze, bardzo wydatnie wesprzemy proces indeksowania witryny, podpowiadając wyszukiwarce, jakie podstrony witryny są najistotniejsze. Po drugie – mamy możliwość kierowania ruchem oraz aktywnością użytkowników, dając im możliwość przejścia do artykułów, które są powiązane z tematem. Mogą one dotyczyć chociażby usług lub produktów z oferty, o których mowa w artykule. Dzięki temu, mamy dodatkowe możliwości, jeżeli chodzi o zwiększenie konwersji.