Co zamieszczać na blogu, by był ciekawy dla czytelników?

Nie sztuką jest założyć bloga, co można zrobić samodzielnie lub z pomocą osoby specjalizującej się w programowaniu. Sztuką jest prowadzenie tej strony, w tym pisanie artykułów. Niektórzy zastanawiają się, czy nie lepiej to też zlecić profesjonalistom.

Treść publikowana na blogu musi być ekspercka

Artykuły, jakimi zostanie uzupełniony blog seo, powinny być przede wszystkim merytoryczne, eksperckie. Czytelnik, który będzie czytał wybrany tekst lub kilka z nich, musi odczuwać, że pisał je ktoś, kto faktycznie bardzo dobrze zna tę branżę i dobrze się w niej czuje. Dlatego treści zamieszczane na tej stronie muszą być wartościowe dla czytelnika. Mogą być poradnikowe lub informacyjne. Wzbogacone zdjęciami, wykresami, tabelami, konkretnymi danymi, a nawet filmami przykują uwagę ogromnej liczby odbiorców, potencjalnych klientów.

Blog to odpowiedź na pytania i wątpliwości czytelników

Każdy, kto zamierza założyć bloga firmowego, powinien najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie – po co. Co ta strona ma na celu. Do kogo jest skierowana. Zawartość bloga powinna być odpowiedzią na wszelkie zapytania klientów, a także ma rozwiewać ich wątpliwości. Jeśli jest jakieś pytanie, które pada dość często, może warto przygotować artykuł na ten właśnie temat, szczegółowo wyjaśniając wszelkie związane z nim problemy i dylematy. Może jest coś, co dla wielu klientów jest trudne do zrozumienia. Warto więc to dokładnie opisać, ale przystępnym dla nich językiem. To też dobre miejsce na opisywanie nowych urządzeń, które pojawiły się w sklepie internetowym albo usług, które firma od niedawna zamierza świadczyć.

Nawet jeśli ma to być blog pozycjonerski, czyli ma służyć pozycjonowaniu strony firmowej, nie należy koncentrować się wyłącznie na tym, aby prezentował treści wypełnione po brzegi słowami kluczowymi. Istnienie takiego bloga częściowo nie ma najmniejszego sensu. Google też ma wygórowane oczekiwania względem tej strony.

Podsumowanie

Prowadzenie blogów firmowych ma wiele zalet. Bez względu na to, czy ma być stroną prezentującą specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów, czy może tylko pozycjonować firmową stronę, trzeba prowadzić go dobrze i uzupełniać merytoryczną treścią. Oczywiście słowa kluczowe są wskazane, ale nie w przesadnej ilości. Treści znajdujące się na blogu muszą zaciekawiać czytelnika i motywować do częstego zaglądania na jego stronę. Powinny być również regularnie publikowane. Zadbany blog, z którego można naprawdę wiele się dowiedzieć, to dobry blog dla internautów, czytelników i w konsekwencji tego, dla klientów. Tak więc czasem warto zastanowić się, czy jednak nie lepiej powierzyć tego zadania profesjonalistom. Ktoś, kto zawodowo zajmuje się prowadzeniem blogów, przede wszystkim wie, jakiej treści poszukują dzisiejsi internauci. Co więcej, mają specjalne narzędzia, dzięki którym mogą sprawdzić, co ich interesuje. Prowadzenie firmowego bloga to coś więcej niż zamieszczanie artykułów. Trzeba przede wszystkim wiedzieć, jakie artykuły w ogóle nadają się do tego celu.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl